FOLLOW ME

16 June 2009

'Kitchen Cabinet' Ku Yang Baru

rasanya da lama tak 'update' blog ku ini.. kalau diikutkan hati memang nak selalu meng'update' blog ku ini tapi apakan daya...masa tak mengizinkan diri ini kerana kesibukan tugas di pejabat (hari ni bos tak de....tu yang boleh post cerita ni)...tambahan pula...saya ni jarang ade aktiviti yg menyeronokkan kerana hubby asyik kerja ari minggu dan cuti pun susah...dan... aku pun terpaksa la duk kat umah sorang bersama anakku yang tersayang buat mende yang sama je tiap2 minggu memandangkan aku ni memang tak pandai 'drive' kereta...jadi tak dapat la nak ke mana2...entah bila la kemelut keboringan ini akan berakhir melanda diriku ini kerana bila hujung minggu mesti tak dapat bersiar2 & 'window shopping' macam dulu2 macam masa anak dara dulu...memang terasa sangat sebab aku ni kaki jalan waktu muda2 dulu...hehehe..skang da tua...aku sedang mencari inisiatif untuk cepat2 pandai 'drive' kereta tapi banyak sangat perkara yang perlu aku pikir (nak explain kang panjang berjela pulak aku nak cite)

yang sebenarnya di sini, aku bukan nak cite pasal diri tapi pasal my sweet home...hari Sabtu lepas iaitu pada 13 Jun 2009, akhirnya dapat lah juga aku merealisasikan impianku untuk membina kabinet dapur yang memang telah lama aku idamkan... design kabinet ini simple jer tapi aku suka sebab nampak kemas la sikit rumah aku tu...da banyak sangat tempat aku pergi survey untuk buat kabinet dapur,,,semuanya menghampakan aku kerana harganya tersangatlah mahal...duit memang la ade sebab da keluarkan duit KWSP tetapi kalau boleh nak cut budget disebabkan ekonomi keluarga kami skang ni sangat la membimbangkan...cukup2 makan je...bila da cut budget dapatla save skit duit tu...banyak tempat aku pergi survey...smuanya bagitau kos untuk kabinet ni dalam 3k ke atas...kebetulan my best fren in POLISAS...zana..buat jugak K.C dengan rakan ofisnya dan aku pun tggu la sampai K.C dia tu siap...lama gak la tggu..tapi aku tetap menyabarkan diri ini kerana dengan harapan agar aku dapat tgk macammana K.C rakan dia buat di rumahnya....akhirnya dapat la aku tengok n berbaloi jugak penantian ni.....kerana aku rasa ok jugak la rakan dia buat K.C..aku pun akhirnya buat K.C dengan rakan kawanku ini..n believe it...kos nya hanya RM1950 je untuk K.C atas dan bawah...siap sekali rak cawan n pinggan seperti di dalam picture ini...warna nya pun up to date seperti aku pergi di tempat2 yang wat K.C....jadi aku puas hati la gak...cuma yang aku rasa kurang tang hood tu je la..kerana aku tak confirm...btul ke hood tu kena rapat ke K.C sebab sepatutnya K.C tu ade ruang untuk keluar asap daripada hood tu...tapi saudara tu beria-ia kata tak pe kalau pasang rapat....jadi aku tawakkal je la ape nak jadi kat hood n K.C tu sebab da siap pasang semua tu....ok la...da panjang ceritera ni...korang schroll la tengok gambor ni...
*
*
*




*
*
*

*

*

*


Kriteria My 'Kitchen Cabinet' (K.C)

***

- kayu melamine
- 'border' aluminium

- warna coklat (jamela)

- pemegang 'straight' 'stainless steel'

- panjang = bahagian atas 9 kaki ++

= bahagian bawah 10 kaki

- aksesori = rak pinggan + cawan 'stainless steel' (yang satu tu je)

- harga = RM1950

***************


yang selebihnya hood n hob beli sendiri yerk......

nak tengok lagi gambar, sila scroll lagi :






**



***


































3 komen:

Puteri Nuur At-Terawis said...

envy tengok kitchen kabinet nih.. hohoho~

Iela Fazielah said...

jln2 tgk dapur... pada ila harga yg u dpt sgt2 berbaloi....cantik sgt.. also urdapur tu sebijik mcm ila punyer jugak... tp kalau ikutkan mmg kena jarakkan sikit sbb nak bg asap tu keluar...tp ok la tu..janji xde pape

sumysya said...

@Iela Fazielah

silakan...da lama wat..dapur tellini tu pun ikut member gak kata cam ok...kite pun tak tau sgt...tp so far ok lar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...